Metodické listy vytvořené trenéry Ústeckého kraje mini házené
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením (evaluací) metodických materiálů, které byly vytvořeny s cílem pomoci učitelkám a učitelům na základních školách s výukou mini házené. Miniházená je upravená forma klasické házené, která je přizpůsobena dětem mladšího školního věku – je jednodušší, dynamičtější a zaměřuje se na základní pohybové dovednosti.
Autorka práce, Michaela Špinková, spolupracovala s trenéry miniházené působícími v Ústeckém kraji, aby společně vytvořili metodické listy a metodická videa, které by mohli pedagogové využít přímo ve výuce tělesné výchovy na prvním stupni základních škol.
Výsledkem této spolupráce je soubor prakticky zaměřených metodických videí, která učitelům poskytují konkrétní návody, jak s dětmi miniházenou ve školním prostředí vyučovat. Videa obsahují nejen vysvětlení pravidel a základních principů hry, ale také ukázky jednotlivých cvičení, her a pohybových aktivit, které rozvíjejí týmovou spolupráci, obratnost, rychlost a celkovou pohybovou gramotnost dětí.
Cílem diplomové práce je zhodnotit, jak jsou tyto metodické materiály v praxi využitelné, jak je učitelé hodnotí, zda jim pomáhají při výuce a jaký mají dopad na kvalitu hodin tělesné výchovy. Evaluace probíhala formou dotazníků, rozhovorů nebo přímého pozorování výuky, kde byly metodické listy a videa aplikovány.
Součástí této práce jsou také přílohy, které obsahují samotné metodické listy určené pro výuku miniházené na 1. stupni základní školy. Zároveň je přiložen odkaz na výuková videa, která byla vytvořena ve spolupráci s trenéry a slouží jako vizuální podpora pro učitele při realizaci jednotlivých cvičení a her.
Nechybí ani návod, jak s metodickými listy pracovat, aby je mohli efektivně využít i učitelé bez předchozí zkušenosti s házenou či sportovní specializací.
Přílohy naleznete v dokumentech IS v sekci Ústecký krajský svaz házené.
Odkaz na metodické videa (kanál na YouTube):
https://youtube.com/@metodickelistyminihazene?si=jcALuBSfCOaIlLtf