Česká házená vstupuje do sezony 2023/24 se značkami Puma, Sportisimo a Tipsport
Nejvyšší návštěvnost na zápasech národního týmu v historii, výrazný nárůst členské základny i pozice v top 3 sledovanosti televizních přenosů mezi kolektivními sporty. Česká házená v minulé sezoně zažila progresivní růst, na němž bude pracovat také v nadcházejícím ročníku.
„Cílem je pokračování v zintenzivnění spolupráce s našimi partnery. Chceme společnými silami tvořit pro fanoušky nezapomenutelné zážitky,“ komentuje prezident Českého svazu házené Ondřej Zdráhala. Právě proto vstupuje Česká házená do následujícího období s neotřelým claimem: UŽ JSTE TO ZAŽILI? Ten vystihuje emoce i atraktivitu sportu a zároveň propojuje nábor s vrcholnými reprezentačními akcemi. „Chceme, aby fanoušci cítili, že mohou zažít něco mimořádného, protože tato sezona mimořádná opravdu bude.“
V návaznosti na dlouhodobou kampaň se bude Český svaz házené snažit atakovat rekord v počtu diváků na kvalifikačním duelu mužské reprezentace o mistrovství světa. Play off o světový šampionát je v plánu mezi 6. a 12. květnem 2024, na soupeře si bude muset národní tým ovšem ještě počkat do odehrání druhého kola kvalifikace.
Česká házená, Puma a Sportisimo: Spojení pro budoucnost
Budoucnost spojí Česká házená se značkou Puma, která se stává hlavním partnerem reprezentace a výhradním dodavatelem sportovního oblečení.
„Chceme směřovat k tomu, abychom v České republice hráli stejnou roli, jakou má házená v jiných evropských zemích. Puma je globální, profesionální brand na nejvyšší úrovni. Jsme rádi, že patříme do vybrané společnosti jejích partnerů,“ pokračuje Zdráhala.
Pro Pumu se jedná o historicky první spolupráci s Českým svazem házené. „Házená má dlouhodobě skvělou pozici v českém sportu, která je nyní umocněna stoupajícím diváckým zájmem. Proto nás těší, že jsme se mohli stát jejím partnerem. Nadcházející sezona je plná výzev především v podobě vrcholných šampionátů mužů i žen a jsem přesvědčen, že i naše spolupráce přispěje k vysněným cílům,“ říká Jan Sochor, generální ředitel Puma pro střední a východní Evropu.
Současně byly představeny nové moderní dresy národního týmu. „Česká házená má bohatou historii a vášnivou fanouškovskou základnu, která umí vytvořit na zápasech bouřlivou a hlavně vítěznou atmosféru, které budeme určitě rádi součástí. U dresů jsme vsadili na tradiční národní barvy a věříme, že ať už naše reprezentační týmy nastoupí v červené, bílé nebo modré variantě, tak jim dresy přinesou štěstí,“ doplňuje teamsport manager značky Puma pro Českou republiku a Slovensko Miloslav Ptáček.
Další novinkou je spojení se společností Sportisimo, ta se stává oficiálním partnerem reprezentace. „Na spolupráci se jednoznačně těšíme. Sportisimo je původem česká, velmi úspěšná firma s obrovskou distribuční sítí. S partnery hledáme synergii tak, abychom jim zároveň pomáhali dál růst v České republice,“ vysvětluje Zdráhala. „Rád bych oběma partnerům poděkoval za jednání na vysoké úrovni.“
„Sportisimo je tradičně oporou renomovaných sportovních organizací v České republice, pokud jde o obuv, oblečení a vybavení na tréninky a zápasy od dětí až po dospělé. Spojením s Českým svazem házené a Pumou chceme přispět k dalšímu zvýšení kvality a atraktivity tohoto perspektivně se rozvíjejícího kolektivního sportu, který má před sebou slibnou budoucnost na domácí i mezinárodní scéně,“ uvádí za Sportisimo obchodní ředitel Tomáš Borek.
Roli hlavního partnera národních týmů naplní v nadcházející sezoně společnost Tipsport. „Další prohloubení spolupráce s nejsilnější českou sázkovkou je pro nás zásadní. Věříme, že se díky ní budeme schopni přiblížit zase o krok dál světové špičce,“ prozrazuje prezident Českého svazu házené. Tipsport nebude chybět ani na prosincovém světovém šampionátu žen a lednovém Euru, největším v dějinách.
„U obou reprezentací cítíme, že jsou na vzestupu. Velmi se těšíme na obě velké akce, které reprezentační celky čekají. Zejména mistrovství Evropy v Německu bude z pohledu fanoušků házené extrémně zajímavé,“ shrnuje za Tipsport Martin Ptáčník, vedoucí oddělení sponzoringu a eventů.
Chance a MOL: Energie atraktivních soutěží
V nejvyšších domácích soutěžích pokračují dlouhodobé projekty a spolupráce se společnostmi MOL a Chance. „Generálních partnerů si velmi vážíme. Chceme vnímat, co potřebují, a chceme, aby cítili, že pomáháme budovat dobré jméno jejich značek,“ zdůrazňuje Zdráhala. Pro fanoušky je v plánu celá paleta aktivací včetně soutěžního Hodu štěstí v Chance Extralize a prezentace už natočených marketingových spotů k MOL Lize. Obě soutěže zároveň od 30. srpna 2023 zaštiťují speciální profily na sociálních sítích i weby chance-extraliga.cz a mol-liga.cz, kde budou fanoušci ještě víc vtaženi do děje.
Právě kooperace s partnery posouvá ligy na vyšší úroveň. „Veškeré prostředky, které nám toto partnerství přináší,reinvestujeme zpátky do produktů nejvyšších soutěží a klubů,“ vysvětluje prezident Českého svazu házené.
„Vidíme, že se vedení svazu neustále snaží házenou posouvat kupředu a vylepšovat jak komunikaci, tak i kvalitu a kvantitu přenosů v televizi. Sázkaři jistě ocení také nabídku živých přenosů na webu chance.cz,“ říká Markéta Světlíková, manažerka komunikace společnosti Chance.
A podobný pohled má také společnost MOL. „Házenou považujeme za velmi atraktivní sport, který podporujeme v rámci několika států střední a jihovýchodní Evropy. Ke sponzoringu házenkářských klubů a celých národních soutěží přidáváme od tohoto roku i partnerství s mužskou částí házenkářské Ligy mistrů. Jsme rádi za spolupráci na česko-slovenské MOL Lize, u níž vidíme vzestupný trend v návštěvnosti a zájmu médií,“ sděluje Martin Pavlíček, manažer komunikace MOL Česká republika.
Na Českou házenou budou zároveň v nadcházející sezoně ještě častěji zaměřeny objektivy kamer České televize, s níž startuje další etapa spolupráce. „Výrazným úkolem, na němž jsme pracovali, bylo zvýšení počtu televizních přenosů z obou soutěží. Kooperace s Českou televizí je pro nás klíčová, společná jednání byla velmi konstruktivní,“ popisuje Zdráhala.
Zásadní motiv tvoří vysílání zápasů z každého kola Chance Extraligy včetně změny vizuálu s úvodní znělkou a navýšením počtu vysílaných duelů MOL Ligy. „Stěžejní jsou pro nás dál terestriální přenosy na programu ČT sport, ale chceme se soustředit také na digitalizaci, tj. umístění dalších přenosů z házené na program ČT sport Plus (HbbTV/www/aplikaci),“ dodává prezident ČSH.
„Halové sporty jsou pro Českou televizi důležitou složkou vysílání a společný projekt s Českou házenou je dokladem toho, že i pro ně má tato spolupráce významnou hodnotu. Společně věříme, že tyto kroky přinesou českému divákovi více možností sledovat svůj oblíbený sport. Internetový program ČT sport Plus přinese fanouškům mimo jiné i dlouhodobě preferovanou pravidelnost ve vysílání a ve spojení s televizním programem ČT sport i širší zásah českého sportu směrem k divákům,“ komentuje výkonný ředitel ČT sport Jiří Ponikelský.
Krok do dalších let? Domácí šampionát
Ačkoliv je o pořadatelství nejbližších světových i evropských šampionátů rozhodováno s velkým předstihem, Český svaz házené se rozhodl využít příležitosti a bude se společně s Polskem ucházet o pořádání ženského EHF Eura 2026, které bylo odebráno Rusku. Zájem oficiálně vyjádřily také Turecko, Rumunsko a Španělsko, rozhodnuto bude 27. ledna 2024. „Chtěli bychom našim fanouškům, kteří byli vždy fantastičtí, nabídnout ještě další škálu emocí,“ prozrazuje Zdráhala. „Vrcholné akce jsou špičkou házené, rádi bychom se ucházeli také o pořádání mužského evropského šampionátu v roce 2030.“